پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در دیدار صمیمانه با خادمان قرآنی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، با بیان اینکه افتخار و سربلندی ما مرهون قرآن کریم است و این کتاب مقدس حق حیات بر گردن همه ما دارد، گفت: در ایران حق حیات بیشتری از قرآن بر گردن ماست؛ چراکه خداوند انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیرسایه قرآن به ما ارزانی داشته و تا به امروز نیز این نعمات را به برکت قرآن محفوظ داشته است.

وی تصریح کرد: مفتخریم که رسانه ملی در این دوره با قله‌ای معنوی، چون برنامه قرآنی «محفل» شناخته می‌شود، نه با دیگر مفاهیم. محفل افتخار همه ماست؛ محفلی که باسربلندی و افتخار، جدا از آنکه در شبکه سه و قرآن، خیل عظیمی از مردم شاهد آن بودند و از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های ماه مبارک بود، بخش‌های مختلفش در سکو‌های خارجی و داخلی، آمار‌های بازدید قابل توجهی داشت.

ترویج اصلی‌ترین عنصر هویتی ایرانیان ذیل دو سرفصل تحولی

جبلی تجمع صدهزارنفری امام حسنی‌ها را افتخاری برای رسانه ملی دانست که به‌نام قرآن و محفل شناخته می‌شود. او گفت: امیدواریم ذیل دو سرفصل تحولی هویت‌محوری و عدالت‌گستری بتوانیم فرهنگ قرآنی را به عنوان اصلی‌ترین عنصر هویتی ملتمان ترویج کنیم.

پیشنهاد مطالعه:  دشمن کمر به مخدوش کردن اعتماد مردم به روحانیت بسته است | مجله همه هیچ

وی با بیان اینکه همکارانش در رسانه ملی، خودشان را مقید تام‌وتمام عمل به دو سرفصل تحولی عدالت‌گستری و هویت‌محوری می‌دانند، عنوان کرد: تاکنون کار‌های بسیاری در حوزه معارف قرآنی انجام شده؛ اما معتقدیم همچنان و به‌شکل ویژه، در حوزه قرآن راه نرفته بسیار داریم و وقتی می‌بینیم «درس‌هایی از قرآن» بعد از ۴۵ سال هنوز تازه است، به این درک عمیق می‌رسیم که با ظرفیتی عظیم و دریایی بی‌کران از معارف الهی مواجهیم که امکان بهره‌برداری بسیار دارد.

«محفل» پل ورود قرآن به زندگی مردم

رئیس رسانه ملی با اشاره به اینکه قرآن در پربیننده‌ترین و پرمخاطب‌ترین ساعت رسانه ملی وارد زندگی مردم شده و موردتوجه اقشار مختلف مردم است، گفت: ظرفیت‌های قرآن بسیار بیشتر از آنچه است که بشریت درک کرده است. باید نرم‌افزار ترویج قرآن را به‌کار ببندیم و روش‌های ترویج و آموختن قرآن را برای تمام لایه‌های اجتماعی نشر دهیم.

جبلی در پایان اظهار کرد: اینکه برنامه‌های قرآنی توجه عام‌وخاص را جلب کرده، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند تا به‌دنبال روش‌های خلاقانه‌تر و جدیدتری در پیشبرد این مسیر باشیم.

پیشنهاد مطالعه:  رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است | مجله همه هیچ



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *