رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر خبر داد:

سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به آمار زائرانی که در سال جاری به سرزمین وحی مشرف شده‌اند، اظهار کرد: لازم است بدانیم تا بیست‌وچهارم ذی‌القعده مجموع زائران ایرانی که در سرزمین وحی حضور دارند، نزدیک به ۵۴ هزار نفر هستند که حدود ۱۰ هزار نفر از حجاج در مدینه و باقی‌مانده در مکه مکرمه اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه از آغاز مناسک حج تاکنون بیش از ۷۶ هزار و ۵۰۰ خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حج ارائه شده است، افزود: از این تعداد خدمات ارائه شده، نزدیک به ۴۸ هزار و ۵۰۰ ویزیت در مجموعه مطب‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های تخصصی مکه و مدینه برای زائران سرزمین وحی انجام شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: در حال حاضر ۲۰ بیمار در بیمارستان هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در مکه بستری و ۲۶ زائر در بیمارستان عربستان سعودی هستند که از این تعداد ۱۴ نفر در اورژانس بوده و ۱۲ بیمار نیز بستری هستند. از این ۱۲ بیمار، تعداد هفت نفر دچار شکستگی‌های متعدد شدند که شکستگی استخوان ران از جمله مهم‌ترین این موارد است.

پیشنهاد مطالعه:  برپایی «جشن عاطفه‌ها» از ۱۷ شهریورماه/ برنامه کمیته امداد برای تامین لوازم‌التحریرِ ۸۵۰ هزار دانش‌آموز | مجله همه هیچ

مرعشی با اشاره به اینکه پنج زائر باید عمل جراحی انجام دهند، تصریح کرد: با توجه به کثرت شکستگی‌ها به زائران توصیه می‌شود هنگام راه رفتن بسیار مراقب باشند، سطوح داخلی مسجدالحرام و صحن‌ها، لابی هتل‌ها پوشیده از سنگ است و به‌دلیل اینکه نظافت مکرر در مکان‌های مذکور انجام می‌شود، امکان وقوع حادثه برای زائران وجود دارد، بنابراین افراد باید مراقبت کنند تا دچار شکستگی استخوان نشوند و برای تردد و استفاده از پله برقی نیز زائران باید دقت لازم را داشته باشند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *