ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  از آغاز واگذاری اولین دوره از واحدهای نهضت ملی مسکن برای کارکنان نیروهای مسلح خبر داد و گفت: این واحدها به تعداد ۸۳۹ واحد در شهرهای تهران، کاشان، شیراز، کرمانشاه، تربت حیدریه و همچنین مرکز نگهداری و توانبخشی بیماران ذهنی، حرکتی و جسمی ۱۰۰ تختخوابی باران رحمت برگزار شد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

مالکی  اظهار کرد: در نهضت ملی مسکن تأمین زمین از سوی دستگاه‌های مختلف دولتی مورد تأکید قرار گرفته است و هر دستگاهی که این امکان را فراهم کرده ساخت و ساز اراضی آن دستگاه شروع شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت‌وساز در اراضی دولتی به تأمین زمین برای اقشار خاص اشاره کرد و گفت: برای اقشار خاصی که ظرفیت‌هایی در خود دارند، پیگیری‌هایی به صورت ویژه انجام می‌شود و از جمله تاکنون ۱۴۰ هزار واحد برای مسکن کارگری موسوم به صنعت‌شهرها تأمین شده است.

پیشنهاد مطالعه:  کمک به افزایش توان تسهیلات‌دهی با سرعت گرفتن فروش اموال مازاد بانک‌ها | مجله همه هیچ

مالکی بیان کرد: دانشگاهیان و اعضای هیأت علمی، هنرمندان، ورزشکاران و فرهنگیان، سایر اقشاری هستند که تأمین زمین آنها به طور ویژه پیگیری می‌شود. از مجموع 45 هزار هکتار زمین تأمین شده برای نهضت ملی مسکن 5 هزار هکتار توسط دستگاه‌های دولتی تأمین شده است.

گفتنی است  پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

خبرنگار: محبوبه کباری



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *