محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:  ۴هزار واحد نوسازی شده مسکن در بافت‌های فرسوده در نواحی شرقی کشور  به بهره برداری رسید.
 همچنین  واگذاری ۱۹۷۸۰ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن به صورت انفرادی و گروهی در  نواحی شرقی کشور آغاز شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در دوران رئیس جمهور شهید قریب به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده و ناپایدار برچیده شد، گفت: در این مدت ۲۸۵ هزار پروانه جدید صادر شد که از این تعداد تا کنون ۱۰۲ هزار واحد به بهره برداری رسیده است و ۲۵ هزار واحد نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

آیینی بیان کرد:سرعت نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری با توجه به وجود امکانات زیربنایی و روبنایی در این محدوده‌ها، از سرعت بالایی برخوردار است و بازآفرینی شهری به بازگشایی معابر در این محدوده‌ها با کمترین هزینه به شهرداری‌ها کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه:  سطح مبارزه علیه ملخ‌های بومی به ۱۱۰ هزار هکتار رسید | مجله همه هیچ

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به اینکه برای اجرای نهضت ملی مسکن به احیای بافت‌های فرسوده باید توجه کرد، بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی مکررا بر اهمیت نوسازی در بافت‌های فرسوده تاکید دارند و از نظر وی نوسازی بنا‌های ناپایدار در بافت‌های فرسوده به اندازه ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مهم است، بلکه مهم‌تر، زود بازده‌تر، اثربخش‌تر و مفیدتر است.

خبرنگار: محبوبه کباری 



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *