۲۲:۱۴ – ۱۵ آذر ۱۴۰۳
وحید خلیلی یک کارشناس صنایع با اشاره به اقدامات چینیها در بازاریابی اظهار داشت: بخش بازاریابی شرکتهای چینی تحولات و قوانین کشورها را رصد میکنند. بعضی ایرانیان مقیم چین شغلشان ترجمه و تفسیر بخشنامهها و دستورالعملهای فراوان دولت ایران است.
این کارشناس صنایع به بخشنامه اخیر هیات وزیران پیرامون دستورالعمل بازار ارز تجاری اشاره کرده و گفت: جالب است که شرکتهای چینی یک دستورالعمل پیرامون بازار ارز تجاری در ایران را در کمتر از ۲۴ ساعت پس از انتشار، ترجمه و تفسیر کرده بودند.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات بازاریابی شرکتهای چینی رصد قیمتها در کف بازار ایران است.
خلیلی تاکید کرد: رصد دقیق و شناخت چینیها از بازار داخلی کشورها از جمله ایران سبب شده تا قیمتگذاری آنها برای هر کشوری متفاوت باشد و یکی از دلایل گرانی خودروی چینی در ایران نسبت به سایر نقاط جهان همین اطلاعاتی است که از کف بازار رصد میشود.
اقتصاد چین یکی از بزرگترین و سریعترین اقتصادهای جهان است که در چند دهه اخیر رشد چشمگیری داشته است. این کشور با تکیه بر تولید صنعتی، صادرات کالا، و فناوریهای نوین، به یک قدرت اقتصادی جهانی تبدیل شده است.
علاوه بر این، چین به دلیل سیاستهای حمایتی دولتی، سرمایهگذاریهای کلان در زیرساختها و تمرکز بر نوآوریهای فناورانه، در تلاش است تا به سمت اقتصاد مصرفی و خدمات محور حرکت کند.
منبع: فارس
چین همچنین با استفاده از استراتژیهای اقتصادی هوشمند در عرصههای جهانی در حال رقابت با اقتصادهای بزرگ است.