حمیدرضا نامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سالانه ۳۵ هزار دستگاه توسط تراکتورسازی تولید می شود که ۸۵ تا ۹۰ درصد تولید را در اختیار دارد.

به گفته او، در حوزه تراکتور بدلیل اختلاف قیمت تراکتور با بازار آزاد، تقاضای کاذب برای خرید وجود دارد که تنها راه برون رفت از این جریان، واقعی شدن قیمت تراکتور است.

نامی ادامه داد: با واقعی شدن قیمت تراکتور، دلالان از صف خرید خارج می شوند چراکه دیگر برای آنها خرید تراکتور سود ندارد و از طرفی فضا برای شرکت های رقیب باز می شود. اکنون شرکت های رقیب بدلیل پایین بودن قیمت تراکتورسازی تمایلی به واردات، تولید و رقابت ندارند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی حلقه مفقودی مشکل صنعت تراکتورسازی تیراژ تولید و تسهیلات نیست، افزود: بنابر آخرین آمار وزارت جهاد سالانه ۱۱ هزار دستگاه تراکتور نیاز داریم که اکنون بدلیل کاهش سطح زیرکشت ناشی از مسائل آب، نیازمان کمتر از این رقم است.

پیشنهاد مطالعه:  اجرای مصوبه الگوی کشت راهکار دستیابی به خودکفایی محصولات اساسی | مجله همه هیچ

او با بیان اینکه ۳۵۰ هزار دستگاه تراکتور فرسوده در کشور داریم، گفت: با توجه به آنکه تراکتورهای فرسوده مصرف سوخت بالایی دارند، از این رو نوسازی ناوگان امری ضروری است.

نامی گفت: توسعه مکانیزاسیون در مزرعه تنها تراکتور نیست، از این رو توسعه تجهیزات و ادوات در کنار تراکتور باید صورت بگیرد.

خبرنگار: آزاده محبی



Source link

سهام:

خرید دانه کینواجرثقیل سقفیخرید جرثقیل سقفیلوله سرامیکیبهترین نرم افزار سامانه مودیانبلبرینگ سرامیکیجرثقیل سقفی کارگاهیخرید جو دوسر پرک * لوله سرامیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *