فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه پلیس آگاهی و درآمیختگی آن با افزایش احساس امنیت بسیار حائز اهمیت است، گفت: مردم امروز به طور کلی پلیس را در دو بخش راهور و موضوع تلفات و تصادفات و پلیس آگاهی و سرعت کشف جرایم و سرقت مورد قضاوت قرار می‌دهند. بر همین مبنا هر مقدار در این حوزه‌ها تقویت شویم و حضور در صحنه‌ها را افزایش دهیم به ارتقای احساس امنیت و در پس آن به افزایش سرمایه اجتماعی پلیس کمک کرده‌ایم و نقش این دو بخش در افزایش سرمایه اجتماعی پلیس فوق‌العاده است.

وی موضوع سرقت و جرایم خشن را از دغدغه‌های مردم و مسئولان عنوان کرد و گفت: معتقدیم هر مقدار کشف جرایم خشن و خصوصاً سرقت با سرعت بیشتری انجام شود در پیشگیری از وقوع نیز تأثیرگذار خواهد بود و اگر مجرم بداند به سرعت دستگیر می‌شود قطعاً در ارتکاب جرم کمتر اصرار می‌ورزد.

رادان خاطر نشان کرد: کشف علمی جرم، نیازمند یک نهضت علمی است و باید بدانیم که با روش‌های روزمره و کهنه نمی‌توان به جرایمی که امروز در حال رخ دادن است رسیدگی کرد و در این میان باید سهم استان‌ها و تقسیم بندی مناسبی صورت پذیرد.

پیشنهاد مطالعه:  کشف ۲۷۳۶ عدد عینک آفتابی قاچاق در بازار تهران | مجله همه هیچ

فرمانده فراجا ادامه داد: برخی از پرونده‌های رسوبی در مجموعه پلیس آگاهی وجود دارد که باید از طریق به‌کارگیری بازنشستگان و شاخص‌گذاری مناسب این پرونده‌ها بررسی و با مشخص شدن زمان، این پرونده‌ها را به سرانجام رساند.

وی بهره‌گیری از علم، فن و خبرگی در کنار زمان بندی مناسب و مشخص برای حل مسئله را از مواردی عنوان کرد که منجر به کاهش پرونده‌های رسوبی خواهد شد و افزود: استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها و پارک‌های علم و فن‌آوری نیز می‌تواند در کاهش بسیاری از جرایم مفید باشد و در این میان نباید از نقش تکلیف شهروندی و لزوم اقدامات پیشگیرانه غافل شد.

فرمانده کل انتظامی ادامه داد: به کمک تدبیر، هوشمندی و هماهنگی مناسب، پلیس آگاهی می‌تواند نقش مؤثری در کشف و پیگیری جرم‌های مختلف ایفا کند و امنیت و آرامش عمومی را تقویت کند و لازم است تا کارشناسان در بسیاری از موارد هشدارهای لازم را به اصناف، اماکنی که ممکن است مورد تهدید سارقان باشد بدهند.

پیشنهاد مطالعه:  آمادگی پلیس برای مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) | مجله همه هیچ

وی یکی از وظایف اصلی پلیس آگاهی را تدبیر و هوشمندی در کشف جرم، شناسایی و پیگیری عملیات مجرمانه و مؤثر بودن در پیشگیری از وقوع جرم‌ها عنوان کرد و گفت: برای این منظور، پلیس آگاهی باید از روش‌های تحقیقاتی و تحلیلی پیشرفته استفاده تا اطلاعات مفید و قابل اعتمادی جمع‌آوری کند.

رادان افزود: بهره‌گیری از ابزارهای به‌روز و تخصصی، پلیس آگاهی را می‌تواند بهبود قابل ملاحظه‌ای در کیفیت تحقیقات و پیگیری جرم‌ها دهد و متهمان را به سرعت شناسایی و امنیت عمومی را تقویت کند. این روش‌ها به پلیس آگاهی کمک می‌کند تا بهبود در تدبیر و هوشمندی برای کشف و پیگیری جرم‌ها داشته باشند.

فرمانده کل انتظامی در پایان با تقدیر از رئیس پلیس آگاهی و کلیه کارکنان این مجموعه اظهارکرد: کشف ۳۳ درصدی جرایم در مدتی که از سال گذشته عدد خوبی است ولی ما به این حد قانع نیستیم و تحقق ۵۵ درصدی کشفیات توسط پلیس آگاهی نیز گرچه خوب است ولی از نظر من باید به کشف ۷۰ درصدی در مدت باقی مانده از سال برسیم.

پیشنهاد مطالعه:  مردم پایتخت تخلفات احتمالی انتخابات را گزارش دهند | مجله همه هیچ



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *