رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم آیین تجلیل از معلمان نمونه استان تهران گفت: معلم کسی است که زیر ساخت سرافرازی کشور به دست او ساخته می‌شود. 

وی افزود: معلم آینده کشور را معماری می کند. بیش از ۶۰۰ هزار کلاس درس در کشور فعال است و آینده ایران در کلاس های درس ترسیم خواهد شد. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای اینکه کشوری قوی و سترگ داشته باشیم باید معلمان سترگ داشته باشیم. جامعه ای که معلم خود را قدر بدارد پیشرفت خواهد کرد. 

صحرایی بیان کرد: منزلت معلمان قابل قیاس با دیگر افراد نیست. نقش معلم در اقتدار ایران پررنگ است و معلمان نسل های آینده را خواهند ساخت. در سال جاری ۱۰۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش خواهند شد. 

صحرایی افزود: در کشور ما پلیس حق ورود به دانشگاه را به احترام علم و دانش ندارد اما در کشورهای با داعیه آزادی و حقوق بشر به دانشگاه حمله و دانشجویانی که از مردم مظلوم غزه دفاع کرده را کتک می زنند. جامعه‌ای که معلم خود را گرانقدر بداند پیشرفت خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه:  پلمب سه هزار و ۵۵۸ مرکز به دلیل تخلفات از آغاز طرح سلامت نوروزی/ انجام ۱۶۴ هزار و ۸۷ عمل جراحی | مجله همه هیچ

وی با بیان اینکه انتخاب معلمان نمونه در مقایسه با سال گذشته تغییر کرده است؛ تصریح کرد: امسال میان معلمان رقابت و مسابقه ایجاد نکرده‌ایم به طوری که حدود ۹۳ هزار معلم در سطح مدارس، حدود ۳ هزار معلم در سطح شهری و ۳۲۰ معلم استانی و در نهایت ۲۰ معلم به عنوان معلم نمونه انتخاب شده است. 

او ادامه داد: امسال معلمان نمونه برای اولین بار نشان نمونه بودن خود را از رئیس جمهور دریافت کردند. بذر اقتصاد قوی،  جامعه با نشاط و قوی در مدرسه به دست باغبانی به نام معلم ساخته می شود. 

وی با اشاره به  خاطره‌ای از دوران دانش آموزش خود گفت: معلمان سرمایه بزرگ کشوری هستند. خط بنده خوب است و معتقدم که خط خوش سبب جذب افراد خواهد شد.

 



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *