مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمستان سال گذشته شورای عالی هواپیمایی جلسه‌ای برای تعیین قیمت بلیت هواپیما برگزار کرد  گفت: پیشنهاد انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای  هر ساعت صندلی ۵۱ دلار بود که با جمع بندی شورای عالی هواپیمایی این نرخ با ۴۰ دلار به تصویب رسید.

وی ادامه داد: نرخ‌های که شرکت‌ها تعیین می‌کند در رنج ۴۰ دلار است و با توجه به مسافت هر ساعت صندلی و هزینه‌های جانبی حدود ۴۵ دلار تعیین  می‌شود.

سامانی بیان کرد: با توجه به اجرای ماده ۱۶۱ برنامه پنجم توسعه و ماده ۵۳ برنامه ششم توسعه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما با توجه به عرضه و تقاضا باید تعیین شود که پیش از این ستاد تنظیم بازار برای نرخ بلیت هواپیما قیمت گذاری می‌کرد در نتیجه شرکت‌های هواپیمایی شکایتی براساس برنامه پنجم توسعه مطرح کرده و در نتیجه دیوان به نفع آنها رای داد و آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما صورت گرفت.

پیشنهاد مطالعه:  مدیریت کاهش تاخیرات پروازی و سرخط کردن هواپیما‌ها اجرایی می‌شود | مجله همه هیچ

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی تلاش کردند که آنالیز نرخ مسیر‌های پروازی صورت گیرد و براساس نرخ تمام شده تایپ هیا مختلف هواپیمایی این نرخ‌ها تهیه وبه سازمان هواپیمایی ارسال شد.

وی افزود: با توجه به اعمال نرخ‌های دستوری در قیمت بلیت هواپیما بازار سیاهی شکل گرفته بود که مورد تایید شرکت‌های هواپیمایی نبود و با اجرای رای دیوان عدالت اداری به تدریج شاهد منظم‌تر شدن بازار و ایجاد تعادل در این بخش هستیم.

سامانی در خصوص ورود شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای انجام پرواز‌های داخلی گفت: این اقدام به نوعی کاپوتاژ محسوب می‌شود و حتی برای امنیت ملی کشور هم خطرناک است و بعید است که مجلس در این زمینه موافقت کند و اجازه ورود شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای پرواز‌های داخلی داده نمی‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان  این‌که قیمت‌های جدید در سایت شرکت‌های هواپیمایی به تدریج در حال بارگذاری است، گفت: به مردم اعلام کرده‌ایم که اگر بالاتر از نرخ‌های اعلامی ایرلاین‌ها بلیت را خریداری کردند با شماره انجمن موارد را اعلام کنند که به آن رسیدگی خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه:  کاهش ۵ هزار و ۵۲۴ واحدی شاخص کل بورس | مجله همه هیچ

سامانی با تصریح به این‌که طبق قانون ایرلاین مجاز است که سقف قیمت بلیت هواپیما را برای مسیر‌های پروازی تعیین کند، اضافه کرد: به‌عنوان مثال هواپیمایی ماهان برای مسیر زابل ـ تهران چند نرخ را اعلام کرده است که با توجه به عرضه و تقاضا قیمت‌ها در مقطع زمانی را عرضه می‌کند.

وی تأکید کرد: طبق قانون مصوب مجلس، نرخ بلیت پرواز‌های داخلی باید آزادسازی شود. به‌خاطر اعمال نرخ‌های دستوری بازار سیاه در حمل‌ونقل هوایی شکل گرفت و یک سری دلالان و واسطه‌ها در این بخش نرخ‌هایی را برای بلیت هواپیما تعیین می‌کردند که مورد تأیید شرکت‌های هواپیمایی نبود.

خبرنگار: محبوبه کباری



Source link

سهام:

خرید دانه کینواجرثقیل سقفیخرید جرثقیل سقفیلوله سرامیکیبهترین نرم افزار سامانه مودیانبلبرینگ سرامیکیجرثقیل سقفی کارگاهیخرید جو دوسر پرک * لوله سرامیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *