شینا انصاری در دیدار با جمعی از اساتید حوزه محیط زیست دانشگاه‌های کشور اظهارکرد: سازمان حفاظت محیط زیست نیازمند این است که از نگاه نقادانه و مشورتی اساتید دانشگاه بهره‌‎مند شود و این ظرفیت بزرگی برای حل مسائل و مشکلات در حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه چالش‌های محیط‌ زیست تبدیل به اَبَرچالش‌ شده است، افزود: یکی دیگر از راه‌های ما برای رویارویی با این ابرچالش‌ها توجه به سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط‌ زیست و اسناد بالادستی است که عدم تحقق آن‌ها تا به اینجا و انباشت این مسائل نیز نیازمند آسیب‌شناسی است.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با انباشتی از قوانین و برنامه‌ها روبه‌رو است که اجرایی نشده است. بخشی از آن به عملکرد ما در گذشته برمی‌گردد و بخش دیگر نیز به اولویت‌دار نبودن محیط‌ زیست در سطح کلان کشور ارتباط دارد و این دیدگاه نیازمند اصلاح است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: اَبَرچالش‌های محیط‌ زیست باید به رسمیت شناخته شوند و برای تحقق این مساله نیازمند توافق‌سازی در سطح حاکمیت هستیم که دانشگاه می‌تواند برای توافق‌سازی در حوزه محیط‌ زیست در سطح کلان به ما کمک کند.

پیشنهاد مطالعه:  تکذیب بازداشت فرزندان «مریم مهرابی» | مجله همه هیچ

انصاری در پایان اظهار کرد: ما باید از مدیریت سنتی گذر کنیم و مدیریت علمی و نوین را در دستور کارها و فعالیت خود قرار دهیم و برای تحقق این امر نیازمند استفاده از ظرفیت پژوهش‌های کاربردی هستیم و از ارایه راهکار در این زمینه به‌صورت جدی حمایت می‌کنیم.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *